woensdag 25 april 2012

Kostuum voor de volgende keer is in de maak!

Elf fantasy fair Haarzuilens 2012 is nog niet voorbij of ik heb alweer de kriebels om een nieuw kostuum te maken. Niet meer dan logisch natuurlijk. Mijn kostuum 2012 was simplistisch, budget en ondanks dat het geheel er mooi uitzag niet erg indrukwekkend. Dit weekend ben ik weer verbaasd door alle geweldige kostuums en wil ik graag mijn best doen om dit te overtreffen.

Mijn idee voor dit jaar is een soort groene moeder natuur / elf / nimf / prinses. Eigenlijk weet ik niet zo goed wat het voorstelt maar in mijn hoofd ziet het er erg goed uit. Een grootse groene jurk met groen uiteraard als hoofdkleur en goud, wit en bruin als 'bijkleuren'. Hierbij een pruik, masker, handschoenen, kant, vlindertjes, blaadjes, bloemetjes, etcetera etcetera.

Zaterdagavond al, de avond van de elf fantasy fair, heb ik 8 meter tule voor de rok besteld die gisteren is binnengekomen. Gisteren is het binnengekomen, ik ben meteen aan de slag gegaan. Een paar conclusies gedaan:
1. Tule is ROTSPUL om mee te werken,
2. Gelukkig hoeft het er niet netjes te gebeuren want bij zo'n chaosrok zie je het tóch niet,
3. 8 meter tule is véél en véél te weinig en volgensmij mag ik straks nog minstens 15 meter bijbestellen voor de rok, top en alle details.

Hier alvast twee fotootjes. De eerste foto is van mijn 'mislukte eerste poging'; hoort er helaas bij, haha. Ik dacht het tule als een grote lap te 'rijgen' aan het elastiek maar het viel niet mooi en sprong al helemaal niet op. Deze lap kan ik straks dus nog gebruiken om in repen te knippen, zie foto twee, het gelukte exemplaar. In foto 2 zit nu ongeveer 4*1,40 meter verwerkt, de helft van mijn stof. Dit is ongeveer 1/4 van de rok, als ik hem tegen mijn lichaam houd. Ik heb dus nog minstens 2x zo veel stof nodig voor de rok alleen al!




Op de bovenste foto is ook het nu nog witte masker te zien dat ik gekocht heb. Deze ga ik goud spuiten en versieren met groene steentjes.

Dat was het weer even. Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten